miercuri, 19 decembrie 2007

Ce ai cu tovarasul Ceausescu?

BUCURESTI REVOLUTIONAR – Episodul 3

Bucuresti Revolutionar este un serial ce prezinta episoade diverse din zilele bucurestene ale Revolutiei Romane cu scopul de a reda atmosfera si trairile oamenilor acelei perioade. Pentru o relatare riguroasa a evenimentelor, dati clic aici.


Dan Sandu, 55 de ani, a participat la manifestatiile din Bucuresti. In seara lui 21 decembrie se afla in zona centrala.


Un securist civil l-a dat pe mana militiei

”Era trecut de ora 23. Fiind speriat, deoarece incepuse sa se traga in plin, am fugit spre fantana de la Universitate. Langa mine a venit un civil care, binevoitor, mi-a zis ca are masina parcata pe strada Ion Mincu, langa Arhitectura si s-a oferit sa ma duca acasa. Am avut incredere in el. Ajunsi pe strada Academiei, l-am vazut facand semn unui alt civil. A aparut un ofiter de la armata care m-a prins de maini si m-a tras spre gangul de la Odeon. Au venit inca doi militieni si cred ca un soldat care m-au luat la bataie cu pumnii si picioarele.


Ce ai cu tovarasul Ceausescu?

Ma intrebau de ce nu ii las sa doarma linistiti si ce mi-a facut mie tovarasul Ceausescu de il huidui asa. A aparut un colonel de armata care dupa ce mi-a mai dat doi pumni m-a intrebat la fel: Ce ai cu tovarasul Ceausescu?. Norocul meu a fost ca dinspre Universitate au inceput sa vina si alte grupuri de demonstranti. Preocupati sa prinda si alti protestatari, am fost lasat in paza unui soldat si am reusit sa fug adapostindu-ma timp de trei ore in scara unui imobil din Pasajul Victoriei.”


Sursa:

Romulus Cristea – Revolutia 1989

Vezi Episodul 1 si Episodul 2.

Niciun comentariu: