miercuri, 19 decembrie 2007

Mai multe persoane au fost lovite de vehicul

BUCURESTI REVOLUTIONAR – Episodul 4

Bucuresti Revolutionar este un serial ce prezinta episoade diverse din zilele bucurestene ale Revolutiei Romane cu scopul de a reda atmosfera si trairile oamenilor acelei perioade. Pentru o relatare riguroasa a evenimentelor, dati clic aici.


Constantin Cretu, 53 ani, a participat in Piata Universitatii la prima zi a Revolutiei bucurestene. El isi aminteste de primele camioane militare care au atacat protestatarii:
”Pe la 16-16.30, m-am dus spre Piata Universitatii. La Libraria Eminescu, unde se sparsesera geamurile si operele lui Ceausescu fusesera incendiate am vazut pentru prima oara cum arata cei din USLA. Lumea era panicata, ingrijorata. M-am dus apoi spre rond la Universitate unde deja se adunasera destui oameni, multi in grupuri compacte. Era suficienta agitatie, se discuta despre ce s-a intamplat la Timisoara si dimineata la mitingul lui Ceausescu.
Un camion al armatei a venit in viteza dinspre zona statuilor si a intrat cu viteza in manifestanti. Un cetatean care era langa mine a aruncat cu o sticla in parbrizul camionului. Apoi, si ceilalti din piata, ingroziti de viteza cu care se deplasa camionul au inceput sa arunce in el cu ce apucau. Din ce mi-au spus atunci colegii, stiu ca mai multe persoane au fost lovite de acest vehicul. Am plecat noaptea tarziu, ingrozit de ceea ce se intampla in jur, speriat ca as putea fi arestat de ofiterii prezenti acolo.”

Sursa:

Romulus Cristea – Revolutia 1989

Vezi Episodul 1, Episodul 2 si Episodul 3.

Niciun comentariu: