luni, 17 decembrie 2007

Drapelul comunist in flacari

BUCURESTI REVOLUTIONAR – Episodul 2

Bucuresti Revolutionar este un serial ce prezinta episoade diverse din zilele bucurestene ale Revolutiei Romane cu scopul de a reda atmosfera si trairile oamenilor acelei perioade. Pentru o relatare riguroasa a evenimentelor, dati clic aici.


Bogdan Darzu a participat pe 21 decembrie 1989 la prima actiune de revolta recunoscuta "oficial" de represiunea comunista prin masurile dure adoptate. Iata declaratia acordata ulterior la Sectia Parchetelor Militare:


Am inceput sa cantam Desteapta-te romane

”La data de 21 decembrie 1989 ma aflam in zona dintre cofetaria Athenee Palace si Hotel Bucuresti. Aveam cu mine un steag rosu cu stema PCR, steag pe care l-am gasit sprijinit, inainte de a veni la Hotel Bucuresti pe gardul imobilului de pe strada Anastase Simu nr 3. Am incercat cu grupul de manifestanti sa strapungem barajul format de militieni pentru a ne deplasa spre mitingul CC-PCR. La un moment dat cand se auzea vocea lui Ceausescu la tribuna am inceput sa cantam Desteapta-te romane.


Am scos steagul PCR si i-am dat foc

O parte din cei aflati pe trotuare au venit pe carosabil alaturi de noi. Un tanar de 14-15 ani, facea fotografii si striga Jos Ceausescu. A urmat un schimb dur de replici cu militienii aflati la intersectia dintre Calea Victoriei si Calea Stirbei Vodă. Am scos steagul PCR si i-am dat foc de la o bricheta. In scurt timp, s-a intervenit in fortă. Au aparut scutierii si două masini de pompieri. A inceput bataia. Demonstrantii pasnici erau loviti cu scuturile si bastoanele. S-au facut arestari numeroase. S-a creat panica, fiecare fugea incotro putea. Militienii si scutierii erau pe urmele noastre.”

Sursa:

Romulus Cristea – Revolutia 1989

Niciun comentariu: